Barion Pixel

La fel cum un grădinar are nevoie de unelte, un magazin web bun are nevoie de cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Aceste cookie-uri ne ajută să vă distingem de alți utilizatori atunci când navigați pe site, astfel încât să aveți o experiență mai completă, și sunt, de asemenea, utile pentru îmbunătățirea site-ului. Pentru a afla mai multe, vă rugăm să citiți Condițiile de utilizare și politica noastră privind confidențialitatea și cookie-urile.

Făcând clic pe "Accept", vă dați acordul pentru utilizarea cookie-urilor de către noi. Vă mulțumim!

Dreptul de retragere

Dreptul de retragere

În conformitate cu Decretul Guvernului 45/2014 (26.II.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi (în continuare: Decretul Guvernului), Clientul (Utilizatorul/Clientul) (dacă este consumator) are dreptul de retragere (dreptul de a returna produsul, un fel de garanție de returnare) în cazul achizițiilor online, și poate exercita acest drept în orice caz, cu unele excepții.

Consumator: o persoană fizică ce acționează în afara profesiei sale, a unei activități independente sau a unei activități comerciale în sensul Codului civil (în acest caz, orice persoană fizică/Client persoană fizică care nu cumpără produsul ales de el pentru o afacere).

Întreprindere: o persoană care acționează în cadrul profesiei sale, al unei activități independente sau al unei activități comerciale în sensul Codului civil (în acest caz, comerciantul/vânzătorul, adică CITRUS AND PALMA LTD.).

Care este dreptul de retragere?

Dreptul de retragere înseamnă că, în cazul unei achiziții pe internet, adică un contract încheiat pe internet (contract la distanță), Clientul/Consumatorul poate să se retragă unilateral din contract, fără a oferi niciun motiv și, în cazul în care returnează produsul cumpărat de el/ea, să solicite vânzătorului (Citrus și Palma Ltd.) rambursarea sumei plătite de el/ea (adică prețul de achiziție al produsului și costurile de livrare, dacă au fost plătite de el/ea) pe baza unei autorizații legale (a se vedea Hotărârea de Guvern, de mai sus). Dreptul de retragere compensează faptul că clientul/consumatorul nu a avut posibilitatea de a inspecta, testa sau instala produsul înainte de cumpărare.

Condiții și detalii privind exercitarea dreptului de retragere:

1.

  •  
  • în cazul comenzilor pentru mai multe produse într-o singură comandă (repetată) (în cazul în care acestea nu sunt livrate în același timp), de la data primirii ultimului produs primit
  • în cazul produselor compuse din mai multe loturi/colete, de la data primirii ultimului lot sau colet livrat/recepționat

14 zile calendaristice de la data primirii ultimului sau a ultimului articol sau de la data livrării produsului sau serviciului. Clientul/Consumatorul nu este obligat să motiveze retragerea din contract.

2. Clientul/Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere între data încheierii contractului (adică data confirmării comenzii produsului) și data sosirii/recepționării produsului.

Această perioadă (14 zile calendaristice) nu include ziua primirii produsului.

Clientul/Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere utilizând modelul de declarație prevăzut în Regulamentul guvernamental sau trimițând o declarație clară în acest sens, adică trimițând-o vânzătorului CITRUS AND PALMA LTD prin e-mail sau prin poștă.

Declarația trebuie să indice în mod clar intenția clientului/consumatorului de a se retrage.

3. Returnarea produsului: în cazul în care Clientul/Consumatorul a notificat vânzătorul cu privire la intenția sa de retragere, produsul trebuie returnat (trimis prin poștă/înmânat curierului) fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data retragerii, cu excepția cazului în care comerciantul s-a angajat să returneze el însuși produsul.

4.

Clientul/Consumatorul este răspunzător pentru pierderea de valoare rezultată din utilizarea produsului dincolo de utilizarea necesară pentru a determina natura/caracteristicile și funcționarea acestuia (adică utilizarea necesară pentru a determina dacă produsul este adecvat scopului pentru care este destinat), pe care Vânzătorul o va rambursa către CITRUS ÉS PÁLMA KFT.

5. Cu toate acestea, în cazul în care Clientul/Consumatorul a ales un alt mod de transport decât cel mai puțin costisitor mod de transport oferit de Comerciant (poștă/curier/etc.), Comerciantul nu este obligat să plătească costul suplimentar rezultat (adică diferența dintre cel mai puțin costisitor mod de transport și modul de transport ales de Client). Comerciantul poate reține suma plătibilă Clientului (prețul de achiziție al produsului + costurile de transport) până când produsul a fost returnat/servit de către Client sau până când Clientul a furnizat o dovadă de expediere dincolo de orice îndoială rezonabilă.

Dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru următoarele produse/servicii:

a) în cazul unui contract de prestări de servicii, după ce serviciul a fost prestat în întregime, dacă vânzătorul/comerciantul a început prestarea cu acordul prealabil expres al clientului/consumatorului, iar consumatorul a recunoscut că își va pierde dreptul de retragere după ce serviciul a fost prestat în întregime;

(b) în ceea ce privește un produs sau un serviciu al cărui preț sau taxă este supus fluctuațiilor de pe piața financiară care nu sunt controlate de Vânzător/Comercializator și care pot apărea în timpul perioadei de 14 zile;

(c) pentru un produs care nu este prefabricat și care a fost fabricat la instrucțiunile sau la cererea expresă a consumatorului sau pentru un produs care este în mod clar personalizat pentru consumator;

(d) pentru un produs perisabil sau pentru un produs a cărui calitate este de scurtă durată;

(e) în ceea ce privește un produs aflat într-un ambalaj sigilat care, din motive de sănătate sau de igienă, nu poate fi returnat după deschidere după livrare;

(f) în ceea ce privește un produs care, prin natura sa, este amestecat în mod inseparabil cu alte produse după livrare;

(g) în ceea ce privește o băutură alcoolică a cărei valoare reală este supusă fluctuațiilor pieței care nu pot fi controlate de vânzător/comerciant și al cărei preț a fost convenit între părți la momentul încheierii contractului de vânzare, dar care nu este executat decât după 30 de zile de la încheierea contractului;

(h) în cazul unui contract de lucrări, atunci când întreprinderea, la cererea expresă a consumatorului, solicită consumatorului să efectueze lucrări urgente de reparații sau de întreținere;

i) în cazul vânzării unei copii a unei înregistrări audio sau video sau a unui program informatic în ambalaj sigilat, dacă ambalajul a fost deschis de către consumator după livrare;

j) în ceea ce privește ziarele, revistele și publicațiile periodice, cu excepția contractelor de abonament;

(k) contractele încheiate în cadrul unei licitații publice;

(l) un contract de furnizare de cazare, de transport, de închiriere a unui autoturism, de catering sau de servicii legate de activități de agrement, altele decât cele de furnizare de locuințe, în cazul în care în contract a fost stabilit un termen sau o perioadă de executare;

(m) în cazul conținutului digital furnizat pe un suport netanjabil, în cazul în care întreprinderea a început executarea cu consimțământul prealabil expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat, în același timp cu acordarea acestui consimțământ, că recunoaște că își pierde dreptul de retragere/reziliere odată ce a început executarea.

Retragerea de la achiziționarea unei plante vii:

Perioada generală de reflecție de 14 zile nu se aplică plantelor vii. Nu există posibilitatea de a renunța la cumpărare sau de a returna plantele [punctul 5c din Decretul guvernamental 17/1999 (II. 5.)].

Furnizorul de servicii atrage atenția utilizatorilor asupra faptului că, în cazul în care utilizatorul nu preia livrarea produsului (produselor) comandat(e) (indiferent de metoda de plată), acesta comite o încălcare a contractului, exact în conformitate cu dispozițiile Codului civil. 6:156 (1) din Codul civil.

Aceasta înseamnă că Prestatorul de servicii va percepe costurile obișnuite de ambalare/depozitare (costuri de ambalare per plantă: aproximativ 1.500 HUF) și costurile de livrare (returnare) pentru produsul (produsele) către Utilizatori, conform regulilor procedurii "fără comandă".

Prestatorul de servicii atrage atenția utilizatorilor asupra faptului că, pentru a pune în aplicare pretențiile legale care decurg din cele de mai sus, prestatorul de servicii va utiliza asistența unui administrator de creanțe și/sau a unui avocat, iar utilizatorul va fi responsabil pentru plata oricăror alte costuri (legale) (inclusiv taxele pentru procedura de somație de plată) care decurg din încălcarea contractului.